najzdravije zimsko voće

Iako moderna tehnologija olakšava uzgoj i distribuciju hrane diljem svijeta, što čini većinu proizvoda dostupnim tijekom cijele godine, preporučljivo je jesti sezonske namirnice jer su svježe, hranjivije i pristupačnije u određeno doba godine. Kako bi zaštitili vaš imunitet i pripremili svoje tijelo za zimske dane donosimo vam preporuku najzdravijeg zimskog voća koje možete konzumirati. Također, pojasnit ćemo i njihove višestruke benefite za vaše zdravlje.

Jabuke

Jabuke možda ne izgledaju kao superhrana, ali imaju odlične karakteristike koje bi doista mogle poboljšati vaš imunitet u zimskim danima. Mnoge hranjive tvari i korisni prirodni spojevi jabuke koncentrirani su u kori, pa je konzumiranje cijelog ploda korisnije od oguljene verzije. Činjenica da se sastoji od 80% vode čini jabuke niskokaloričnima. Pektin, vrsta topivih vlakana pronađenih u jabukama, povezan je s poboljšanom probavom, sniženom razinom kolesterola i kontrolom šećera u krvi. Općenito, jabuke su zdravo zimsko voće koje utječe i na smanjeni rizik od raka pluća.

Kruške

Iako postoje bezbrojne sorte, kruške su nutricionistički slične jabukama – one također sadrže većinu korisnih prirodnih spojeva u svojoj kori, a varirat će ovisno o pigmentnoj boji. Smatra se da su ti spojevi (zajedno s njegovim sadržajem vlakana) glavni razlog povezanosti zdravstvenih dobrobiti za šećer i kolesterol u krvi. Kruške također sadrže pektin. Sadrže Quercetin – moćan antioksidans i protuupalni lijek koji se uglavnom nalazi u njihovoj kori, a može štititi od raznih metaboličkih bolesti. Osim toga, beta karoten odgovoran za žućkasto-narančastu boju na nekim kruškama, pretvara se u vitamin A te je snažan antioksidans.

Brusnice

Kada je riječ o korisnim tvarima brusnice su nutricionistička sila. Sadrže 5 kategorija (i više od 12 različitih vrsta) korisnih spojeva, uključujući fenolne kiseline, proantocianidine, antocijane, flavonoide i triterpenoide koji su dobro proučeni zbog svojih antioksidativnih, protuupalnih i preventivnih svojstava raka. Znanstvenici vjeruju da mogu utecati na sprječavanje infekcija mokraćnog sustava. Nažalost, većina tih spojeva je izgubljena kada se brusnice prerađuju u sušene grickalice, sok i slično. Neobrađene brusnice su gorke i kisele. Svakako preporučamo da ovo zimsko voće jedete sirovo, primjerice u čaši smoothieja.

Šipak

Iako je nešto teži za čišćenje i jelo, prehrambene prednosti šipka višestruko se isplate. Poput brusnica, zdravstvene koristi se uglavnom pripisuju korisnim spojevima koje sadrže. Svaki šipak sadrži stotine arila (sokovi iz sjemenki) i kao i svako drugo voće, najbolje se jede cijeli i sirov, a ne samo kao sok. Međutim, neke studije su pokazale koristi i za pijenje soka od šipka, te ga vežu s prevencijom raka dojke i prostate, poboljšanim pamćenjem, smanjenjem upale zglobova i boljim zdravljem srca. Ovo voće najbogatije je vlaknima, vitaminom C i K te kalijem i folatom.

Držite se zdravih namirnica i svakako prehranu u zimskim danima obogatite svježim voćem kako bi vaše tijelo pripremili na obranu od neželjenih bolesti te povećali razinu energije i imali dugoročne koristi od njihovih ljekovitih benefita.

Facebook Comments

Oznake:, ,
Share